Dersin Adı | Gıda Bilimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 206 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gıda ve pişirme bilimini, gıda moleküllerine dayanarak tartışmayı ve analiz etmeyi kavramalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, temel ve organik kimyaya dayalı gıda ve pişirme biliminin kimyasal reaksiyonlarını içermektedir. Gıdalarda bulunan ana ve minör moleküllerin ısı ve sıcaklık ile olan ilişkisini çözümleyerek mutfakta uygulamayı yorumlayacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gıda Bilimine Giriş, Temel Kimya | Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 2 Basic Chemistry, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 8-25 |
2 | Temel Kimya, temel organik kimya - Çözeltiler ve koloidler | Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 2 Basic Chemistry, Chapter 3 Organic Chemistry, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 8-40 Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 4 Sollutions, Colloids, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 41-47 |
3 | Ana Gıda Molekülleri | Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 5 Carbohydrates, Chapter 6 Fats, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 48-60 |
4 | Ana Gıda Molekülleri | Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 7 Proteins, Chapter 8 Vitamins, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 71-105 |
5 | Minör Gıda Molekülleri | Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 9 Minerals and Water, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 105-117 |
6 | Enzimler ve Sindirim | Gaman P.M. and Sherrington K.B., “The Science of Food”, Chapter 11 Enzymes, 2nd edn., (Pergoman Press, 1996) , 131-138 |
7 | Tat ve Koku Sistemleri | Damodaran S., Parkin K.L., Fennema O.R., “Fennema’s Food Chemistry”, Chapter 11 Flavors 4th edition, (CRC PRess,2008) 753 - 802 |
8 | Gıda Katkı Maddeleri | Damodaran S., Parkin K.L., Fennema O.R., “Fennema’s Food Chemistry”, Chapter 12 Food Addtivies 4th edition, (CRC PRess,2008) 803-865 |
9 | Süt – Yumurta | McGee H., “On Food and Cooking The Science and Lore of The Kitchen”, Chapter 1 Milk and Dairy Products Chapter 2 Egg, (Scribner, NY, 2004), 7-117 |
10 | Hamur İşleri Tahıllar | Damodaran S., Parkin K.L., Fennema O.R., “Fennema’s Food Chemistry”, 4th edition, CRC PRess, 2008 |
11 | Et | McGee H., “On Food and Cooking The Science and Lore of The Kitchen”, Chapter 3 Meat, (Scribner, NY, 2004), 118-178 |
12 | Balık ve Deniz Ürünleri | McGee H., “On Food and Cooking The Science and Lore of The Kitchen”, Chapter 4 Fish and Shellfish, (Scribner, NY, 2004), 179-242 |
13 | Sebze ve Meyveler | McGee H., “On Food and Cooking The Science and Lore of The Kitchen”, Chapter 5,6,7, Edible Plants, Vegetables and Fruits (Scribner, NY, 2004),243-384 |
14 | Proje sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 33 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest